آرامش موقت در بازار آهن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

 اولین روز هفته با فروکش نوسانات هیجانی همراه شد و شاهد عقبگرد 200 تا 500 تومانی قیمت آهن و میلگرد بودیم؛ علاوه‌بر این قیمت آهن اسفنجی نیز از ابتدای سال تاکنون به بالاترین قیمت معامله شد...

آهن پرایس: نخستین روز هفته درحالی آغاز شد که قیمت روز آهن آلات در غالب زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی با اصلاح 200 تا 500 تومانی و ثبات قیمت همراه شد؛ به عبارتی با فروکش التهابات ناشی از رشد دلار، قیمت روز آهن که در دو هفته اخیر رشد 3 هزار تومانی داشت، روز شنبه عمدتا ثابت اعلام شدند.

قیمت دلار نیز که در کانال 58 هزار تومانی متوقف شده بود، روز گذشته تا کانال 56 هزار تومانی عقب‌نشینی کرد و در پایان روز هم هر دلار حدود 56 هزار و 700 تومان مبادله شد. به عقیده برخی کارشناسان اصلاح قیمت دلار موقتی و کوتاه مدت خواهد بود و ممکن است مجددا به کانال‌های قیمتی هفته گذشته بازگردد.

به دنبال اصلاح جزئی قیمت آهن آلات، قیمت میلگرد آجدار در شماری از مبادی فروش با کاهش 100 تا 300 تومانی همراه شد و تعدادی از کارخانه‌ها هم ثبات قیمت داشتند؛ به عنوان نمونه قیمت میلگرد 14 ذوب آهن اصفهان با کاهش 400 تومانی حدود 25.300 تومان اعلام شد؛ همچنین قیمت میلگرد فایکو 24.700 تومان اعلام شد که کاهش 100 تومانی داشت. گفتنی است قیمت سایز استاندارد میلگرد نیشابور که به نوعی لیدر بازار است، حدود 24.200 تا 24.500 تومان اعلام شد.

قیمت روز تیرآهن ذوب آهن اصفهان و قیمت تیرآهن فایکو بین 10 تا 70 هزار تومان اصلاح شد اما سایر مبادی فروش قیمت‌ها را ثابت اعلام کردند. قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی ایرانی و ناودانی اروپایی هم در کلیه مبادی فروش ثبات داشتند.

قیمت روز پروفیل آهنی، قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل صنعتی و انواع پروفیل‌ها حدود 500 تومان اصلاح داشتند و قیمت پروفیل تهران شرف و قیمت پروفیل کیان پرشیا ثابت اعلام شدند.

قیمت لوله سبک، قیمت لوله داربستی، قیمت لوله صنعتی و سایر لوله‌های درزدار و بدون درز نیز در غالب مبادی فروش حدود 500 تومان اصلاح شد.

قیمت روز ورق سیاه، قیمت ورق آجدار و انواع ورق گرم در کارخانه فولاد مبارکه و اکسین در برخی ضخامت‌ها حدود 100 تا 500 تومان اصلاح شد و سایر مبادی فروش قیمت‌ها را ثابت اعلام کردند؛ همچنین قیمت ورق گالوانیزه، ورق رنگی و ورق روغنی نیز در کلیه مبادی فروش بدون تغییر قیمت عرضه شدند.

گزارش‌ها از معاملات بورس کالای روز گذشته حاکی است حدود 73 هزار تن آهن اسفنجی عرضه شد که کل عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت. قیمت میانگین آهن اسفنجی در هر کیلو 14.490 تومان برآورد شد که نسبت به آخرین عرضه حدود 1.5 درصد افزایش داشت.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: افزایش قیمت آهن متوقف شد

گفتنی است در نتیجه معاملات بورس کالای دیروز آهن آسفنجی رکورد بالاترین قیمت را در سال جاری ثبت کرد.

در رابطه با معاملات آهن اسفنجی در روز گذشته می‌توان گفت وضعیت معاملات دیروز هیجانی، ناپایدار و موقتی است و به شدت سردی هوا نیز وابسته است.





:: برچسب‌ها: قیمت روز آهن , قیمت میلگرد14ذوب آهن اصفهان , قیمت روز تیرآهن ذوب آهن اصفهان , قیمت ورق سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: